Nowa wersja elektrycznego autonomicznego minibusa, czyli Olli 2.0

Nowa wersja elektrycznego autonomicznego minibusa, czyli Olli 2.0

Local Motors przedstawia nową wersję drukowanego w 3D minibusa: Olli 2.0.

Stworzony w 2016 roku przez Local Motors minibus „Olli” stał się dość popularny, kiedy coraz liczniejsze miasta, uniwersytety i firmy decydowały się na jego zakupienie. Stało się to pomimo tego, że całe prowadzone przez LM Industries przedsięwzięcie miało charakter raczej projektu naukowego, niż komercyjnego produktu.

Olli, jako napędzany silnikiem elektrycznym pojazd autonomiczny, oferujący możliwość dostosowania wnętrza do potrzeb danej organizacji, doskonale spełniał swoją rolę podczas przewożenia ludzi na terenie kampusów, lotnisk, czy szpitali. Znaleźć go można między innymi na terenie baz militarnych, kampusów uniwersyteckich w Sacramento State, czy Buffalo, jak również na lotnisku w australijskim Adelaide, a wśród firm i organizacji, które nawiązały współpracę z Local Motors, wymienić można Launch Forth (owocem współpracy obu firm jest IM Industries), Oak Ridge National Laboratory, które zaadaptowało na użytek produkcji części do Olli technologię BAAM, Goodyear chcące testować opony z wykorzystaniem minibusów, czy Autonomous Mobility.

Teraz przyszedł czas, by Olli wyszedł z fazy eksperymentalnej i stał się pełnoprawnym pojazdem. Olli 2.0, reklamowany pod nieco niepokojącym hasłem „You will not be able to leave it”, pod wieloma względami nie będzie różnił się od wersji prototypowej. Jedną z niepodlegających zmianom cech jest maksymalna prędkość pojazdu – minibus nie przekroczy 40 km/h. Za to zasięg pojazdu zostanie zwiększony z 60 km do około 160 km. Co ciekawe, zwiększeniu uległa liczba części wykonywana z wykorzystaniem technologii przyrostowych – zamiast 30% drukowane w 3D będzie 80% części.

W dalszym ciągu pojazd będzie łatwo konfigurowalny zgodnie z potrzebami kupującego, choć maksymalna ilość miejsc siedzących wzrośnie do 14. Wśród proponowanych rozwiązań Local Motors wymienia zmieniające pozycję siedzenia umożliwiające przewóz wózka inwalidzkiego, pedały umożliwiające podróżującym zażycia nieco ruchu podczas jazdy – energia generowana podczas pedałowania ma oczywiście służyć do naładowania baterii – czy też ukrywane stoliczki na laptopa. Jak obiecuje CEO Local Motors John Rogers, możliwości modyfikacji są niemal nieograniczone – od przystosowania pojazdu do przewozu pacjentów na łóżkach, po zaimplementowanie AR i VR. Minibus został wyposażony w lepsze wyposażenie względem pierwotnej wersji, wliczając w to mikrofony, głośniki i ekrany dotykowe. Przód i tył pojazdu mają ekrany, które mogą imitować oczy, czyniąc Olli przyjaźniejszym. Do obsługi naturalnego języka w celu komunikacji z pasażerami są  dwie platformy AI: IBM Watson i Lex.

Produkcja Olli 2.0 rozpoczęła się w lipcu, a pierwsze egzemplarze trafią do kupujących przed końcem tego roku. Local Motors planuje otworzyć swoją trzecią mikrofabrykę na terenie Europy.

Źródło: techcrunch.com, launchforth.io

Zdjęcia: LM Industries

KOMENTARZE

Przetwarzamy dane osobowe użytkowników witryny, zobacz szczegóły...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close