Retro mikrobus Volkswagena odmieniony: elektryczny silnik, sztuczna inteligencja, druk 3D.

Retro mikrobus Volkswagena odmieniony: elektryczny silnik, sztuczna inteligencja, druk 3D.

Volkswagen przekształca Electronics Research Laboratory w Innovation and Engineering Center California i z tej okazji zaprezentował Typ 20 – napędzany elektrycznie, stworzony z wykorzystaniem technologii przyrostowych i sztucznej inteligencji koncepcyjny model zbudowany na bazie mikrobusa Typ 2 Transporter T1 z 1962 roku.

Typ 20 jest zwieńczeniem ponad 20 lat pracy ERL i symbolem tego, do czego będzie dążyć IECC – podkreślając wagę wykorzystanych w jego stworzeniu technologii, które mogą stać się przyszłością motoryzacji.

Model koncepcyjny powstał ze zmodyfikowanego mikrobusa T1 z 1962 roku w wersji z 11 szybami. Przerobiono go na napęd elektryczny, zastępując silnik spalinowy 120-konnym silnikiem elektrycznym o momencie obrotowym wynoszącym 230 Nm zasilanym baterią o pojemności 10 kWh, pozostawiono jednak sprzęgło i skrzynię biegów. Aktywne pneumatyczne zawieszenie opracowane we współpracy z Porsche pozwala na zmianę wysokości zawieszenia za pomocą oprogramowania.

Pojazd wyposażony został w eksperymentalną  elektronikę z elementami dotykowymi i interaktywnymi – znalazł się tu między innymi zintegrowany z deską rozdzielczą holograficzny wyświetlacz Looking Glass II, umożliwiający oglądanie trójwymiarowych obrazów bez konieczności używania dodatkowych okularów. Kamera w drzwiach kierowcy rozpoznaje jego twarz i odblokowuje drzwi umożliwiając wejście do pojazdu – minibus przywita go po imieniu. Rozpoznawanie twarzy wraz z trzema mikrofonami kierunkowymi umieszczonymi na zewnątrz z przodu, wewnątrz w kabinie kierowcy i w części pasażerskiej jest elementem inteligentnego asystenta pokładowego, który  potrafi wykonywać polecenia wydane przez kierowcę i pasażerów oraz odpowiadać na pytania.

Dzięki oprogramowaniu od Autodesk i ParaMatters pracującym w technologii projektowania przestrzennego (generative design) bazującej na wąskiej sztucznej inteligencji. Oprogramowanie analizuje i bada wszystkie możliwe projekty, testując i dobierając je pod względem ustalonych warunków, które ma spełniać. W efekcie powstające części są lżejsze i wymagają zużycia mniejszej ilości tworzywa bez wpływu na ich wytrzymałość – zyskując przy okazji unikalny, organiczny wygląd. Stworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, wydrukowane w 3D części znajdujące się zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz identyfikuje pomarańczowy kolor.

Źródło: www.slashgear.com

Zdjęcia: Volkswagen

KOMENTARZE

Przetwarzamy dane osobowe użytkowników witryny, zobacz szczegóły...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close