Motocykl, w którym (prawie) wszystko jest wydrukowane

Motocykl, w którym (prawie) wszystko jest wydrukowane

Co  powiecie na motocykl powstały niemalże w całości z drukowanych w 3D części? Taki właśnie projekt wyszedł z warsztatów NOWLAB należących do BigRep.

NERA – prototyp funkcjonalny wydrukowanego w 3D motocyklu – powstała w ciągu zaledwie dwunastu tygodni od zrodzenia się koncepcji. Jako projekt mający zrewolucjonizować e-mobilność, została zaprojektowana od podstaw. Tradycyjna inżynieria motocykli nie miała tu zastosowania – wręcz przeciwnie, przekroczono granice, które wyznaczała. Autorami projektu NERA są Marco Mattia Cristofori i  Maximilian Sedlak.

Z tego też powodu NERA łączy w sobie niecodzienne rozwiązania, wśród których należy wymienić bezpowietrzne opony, przy czym przednia opona różni się w swojej budowie od tylnej dla zapewnienia miękkiej, gładkiej jazdy, elastyczny amortyzator zastępujący tradycyjne zawieszenie, czy możliwość personalizacji między innymi siedzenia i obudowy elektroniki. Motocykl, oprócz wyjątkowego wyglądu, cechuje się bardzo niską wagą. Według autorów projektu, ma być również szybszy i tańszy, niż pojazdy produkowane metodami konwencjonalnymi.

W motocyklu wydrukowane zostało niemalże wszystko, łącznie z reflektorami, siedzeniem i oponami, z wyjątkiem jedynie elektroniki, silnika elektrycznego i akumulatora. Projekt podzielony został na 15 części i wydrukowany w ciągu trzech tygodni na wielkoformatowych drukarkach FFF z wykorzystaniem dysz o średnicach 0,6 – 1 mm i na warstwie 0,4 – 0,6 mm. Do wyprodukowania części elastycznych, takich jak uchwyty, siedzenie, obony, czy amortyzatory wykorzystano materiał Pro Flex od BigRep, pozostałe części powstawały z Pro HT, PLA oraz PETG.

Źródło: www.marcomattiacristofori.com, bigrep.com

KOMENTARZE

  • comment-avatar

    Miałbym opory jechać więcej niż 40 km/h

  • Przetwarzamy dane osobowe użytkowników witryny, zobacz szczegóły...

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close